Kasza bulgur z awokado.

Już pisałem jakie awokado jest zdrowe? Na pewno! Dla przypomnienia – obniża poziom cholesterolu, zawiera witaminy C, E i A, potas, luteinę. Samo zdrowie! Dzisiaj bardzo szybkie, proste ale jednocześnie smaczne drugie śniadanko lub kolacja właśnie z tym owocem. Idealne danie by uzupełnić dietę w dobre tłuszcze roślinne i cenne składniki.

Składniki (2 porcje):

  • Kasza bulgur (200g)
  • Awokado – nie Hass, bo lepiej się pokroi w kostkę (1 sztuka)
  • Cebula czerwona (1 sztuka)
  • Pomidorki koktajlowe (200g, 8-10 pomidorków)
  • Sok z cytryny do (smaku, ale generalnie ze 2 łyżki)
  • Papryczka chilli (cała lub pół do smaku)
  • Olej argonowy lub inny (łyżeczka)
  • [Pyprawy]: Kumin rzymski (łyżeczka), Sól

Sposób przygotowania:

Gotujemy kaszę zgodnie z instrukcją na opakowaniu (ok. 15 minut).

W tym czasie możemy się zająć naszymi warzywami (w zasadzie to awokado jest owocem, a pomidor jagodą, ale nie czepiajmy się szczegółów :)). Awokado obieramy i kroimy w kostkę. Pomidorki na pół. Cebulę kroimy w drobną kostkę. Papryczkę chili możemy pokroić od razu w kółeczka lub rozciąć, wypestkować i pokroić w piórka. Dodać sok z cytryny. Polać łyżeczką jakiegoś pysznego oleju – ja użyłem argonowego bo pasuje mi jego orzechowy smak. Wy możecie użyć sezamowego lub z pestek winogron. Posypać świeżo startym kuminem i odrobiną soli. Wszystko dobrze wymieszać.

W tym czasie nasza kasza powinna być gotowa. Dajemy jej chwilkę, żeby się przestudziła. Może być ciepła, ale nie gorąca. Mieszamy warzywa z kaszą, lub podajemy je na kaszy – zależy od upodobań.

Smacznego!

Spodobało się? Polub! Udostępnij!